FAQ - Ofte stillede spørgsmål

CORONA FAQ (almindelig FAQ er lidt længere nede på denne side):

Pt. er der ingen rejserestriktioner.

(Hvad gør I, hvis rejseregler eller Covid19-smitte betyder, at I måske ikke kan eller må rejse? Se mere her)

Vi følger selv selvfølgelig myndighedernes anbefalinger, så skulle Udenrigsministeriet fraråde at rejse, når I skal rejse, så får I ALLE penge retur.

Hvis spørgsmål eller andet, så siger I endelig bare til.

HUSK vores Tryghedsgaranti. Frarådes rejser, så får I ALLE penge retur!


ALMINDELIG FAQ
:
FIF nr. 1!
Se forslag til pakkeliste nederst på denne side.
FIF nr. 2! Brug evt. søgefunktionen øverst på hjemmesiden for at finde svar.

Hvor finder jeg telefonnummeret på vores indkvartering/hotel?
- Dette fremgår af jeres hotelvoucher samt dokumentet Rejseinformationer.

Hvornår skal rejsen betales?
- Depositum betales d. 1 september eller ved bestilling.
- Restbeløb/restbetaling senest 60 dage før afrejse. OBS! Vi sender automatisk en mail, når det er tid til betaling.

Hvad kan jeg betale med?
- Du kan betale med Dankort, VISA-Dankort og Mobilepay (Hvis din Mobilepay-konto er linket til et Dankort eller VISA-Dankort). Du kan betale her
- Kontant betaling er mulig, indenfor lovens rammer, men skal aftales.
- Du kan også betale via bankoverførsel til Nykredit Bank, reg.nr.: 8117, konto-nr.: 4890013. Husk at notere dit bookingnummer, når du overfører.
- Vi tager ikke imod betaling med Mastercard, VISA Kreditkort, Diners osv. da deres gebyrer simpelthen er alt for høje, og det er ikke rentabelt, hvis vi skal aflevere f.eks. 4% af rejsens pris til dem.
Nogle har en rejseforsikring via deres kreditkort, men oftest er det ikke et krav, at rejsen skal være betalt med kreditkortet for, at forsikringen dækker. Ofte dækker forsikringen via kreditkortet alligevel, men tjek det med jeres bank.
Alternativt har man ofte også en rejseforsikring via f.eks. sin ulykkes- eller indbo-forsikring, så det slet ikke er nødvendigt at bruge den via kreditkortet. Tjek dette med jeres forsikringsselskab.

Vi har modtaget en mail vedr. restbetaling, inden vi har lavet efterbestilling. Kan vi så ikke efterbestille f.eks. skileje og skiskole?
Jo, det kan I sagtens. Efterbestiller I efter, at I har betalt restbeløb, så modtager I blot en ny opkrævning til det efterbestilte.

Vi er flere der rejser sammen. Kan vi splitte betalingen op imellem os?

Ja, det kan I. I kan splitte betalingerne/beløbene op og betale her
Husk blot at notere bookingnummeret ved hver betaling.

Modtager jeg en kvittering på min betaling?
- Hvis du laver en bankoverførsel, modtager du ikke en kvittering, men vi skal nok kontakte dig, hvis vi mangler betaling.
- Betaler du med f.eks. Dankort via hjemmesiden, modtager du automatisk en kvittering på din online-betaling. Tjek evt. uønsket mail, hvis du ikke har modtaget den.

Hvad koster det at afbestille?
- Se Danmarks bedste betingelser her
- Eller se mere under vores rejsebetingelser her

Kan man bestille et gavekort?
- Ja, det kan man. Se mere her

Kan bekræftelsen/bookingen sendes til flere mailadresser?
- Nej, den kan kun sendes til én mailadresse, men du kan selvfølgelig videresende denne til resten af deltagerne.

Hvornår modtager vi de sidste rejsepapirer?
- Disse mailes senest ca. 7 dage før afrejse, men ofte tidligere.

Vi ankommer sent, efter kl. 18:00, hvad gør vi?
- Det er vigtigt, at I på selve ankomstdagen og inden kl. 18:00 ringer direkte til indkvarteringen, hvis I ankommer efter kl. 18. Så aftaltes det direkte med dem, hvor nøglen hentes.

Hvornår kan vi tjekke ind?
- Dette fremgår af jeres bekræftelse.

Hvornår skal vi tjekke ud?
- Dette fremgår af jeres bekræftelse.

Hvor afhenter vi nøglen?
- Dette fremgår af jeres bekræftelse og/eller de sidste rejsepapirer, , som I modtager senest ca. 7 dage før afrejse.

Er Skitour.dk medlem af Rejsegarantifonden?
Ja, Skitour.dk er et brand under Bloch Travel med rejsegarantifond-medlems-nr.: 2982.

Er der snegaranti?
- Nej, men på samtlige vores rejsemål har vi endnu ikke været ude for, at vi pga. manglende sne, har skullet refundere liftkort eller skileje.
Opdatering! D. 10/2/2020 har vi i Willingen pga. storm for første gang nogensinde ændret liftkort og skileje. Kunderne kørte (ca. 30 minutter) til Winterberg, hvor der var skiløb, og vi havde arrangeret nye liftkort og skileje til dem.

Kan jeg bestille skiskole, skileje og liftkort ved Skitour.dk?
- Ja, de fleste steder, når I også bestiller ophold ved os, men det afhænger af rejsemålet. Se nærmere under det enkelte rejsemål.

Der er fejl på min skilejebestilling, hvad gør jeg?
- Er der angivet en forkert størrelse eller lignende, så fortvivl ikke. Dette oplyser I blot ved afhentning, og så retter de det i forbindelse med den almindelige tilpasning. 

Der er noteret en forkert fødselsdato eller alder på et af vores dokumenter, hvad gør jeg?
- Er der noteret en forkert fødselsdato, så har dette ingen betydning. Det samme er gældende, hvis der ved en voksen er noteret en forkert alder, så har dette ingen betydning.

Nogle rejsedeltagere skal ikke stå på ski, men der er liftkort inkluderet, skal vi alligevel betale for liftkort?
- Nej, det skal I ikke. I forbindelse med booking, kan I i step 3 under "Tilkøb liftkort", vælge "Rabat ingen liftkort", og så fratrækkes et beløb for liftkort. I er også velkommen til at sende os en mail, efter bestilling, så hjælper vi gerne med det.

I nogle lejligheder, f.eks. Landal, er det muligt, med et ekstra mindre barn, udover det tilladte antal deltagere. Hvordan booker vi det?
Her er det vigtigt, at I ikke noterer det mindre barn, som een af de almindelige deltagere, da det ikke er muligt online, at booke mere end det normale tilladte antal.
Det ekstra mindre barn vælges derfor, i forbindelse med booking, under step 3 og "Tilkøb diverse". I er også velkommen til at kontakte os, så hjælper vi gerne.

Må vi medbringe en hund?
- Dette fremgår normalt af faktaboksen på den enkelte indkvartering. Hvis ikke det fremgår, så kontakt os. De fleste steder, hvor det er tilladt, er der et tillæg herfor, og det skal bestilles på forhånd, så indkvarteringen kan sikre den korrekte type værelse.

Har Skitour.dk en vagt-telefon?
Ja, vi har en telefon, hvor vi kan kontaktes døgnet rundt. Udenfor åbningstid oplyses dette telefonnummer på telefonsvareren, når man ringer til vores hovednummer +45 70602939.

Støtter Skitour.dk gode formål og hvordan får man et sponsorat?
Ja, vi støtter løbende gode formål og organisationer. Se mere her


Pakkeliste?
Se vores forslag til pakkeliste her: I bunden har vi også information og link til en udvidet pakkeliste fra Skier.dk
- Pas
- Kørekort
- Registreringsattest (tag kun del 1 med).
- Du behøver ikke det røde og grønne kort til vores rejsemål.
- GPS
- Gule sikkerhedsveste
- Advarselstrekant
- Evt. Motorvejs-vignette/mærkat eller Miljømærkat.
- Småpenge til toiletterne på rastepladserne
- Det blå sygesikringskort
- Solbriller
- Skibriller/googles
- Evt. skiudstyr, hvis det ikke lejes.
- Skihjelm, og evt. rygskjold.
- Skitøj, bukser og jakke.
- Fleecetrøje
- Skiundertøj
- Skisokker
- Halsedisse
- Skihandsker
- Hue eller pandebånd
- Vinterstøvler
- Almindeligt tøj
- Toiletgrej (husk solcreme og læbepomade)
- Lader og evt. powerbank til mobiltelefonen.
- Evt. adapter
- Telefonnumre på din bank, læge og forsikring.
- Kamera. Mobiltelefonen er nogle gange følsom overfor kulde.
- Spil, f.eks. kort til hygge.
- iPad, læsestof og musik til køreturen.
- Øvrige tip: Tag billeder af jeres vigtige dokumenter såsom pas, rejseforsikring osv. Så har I billeder af disse, hvis I skulle miste dem. Det gør det noget nemmere i forhold til genudstedelse.

FANDT DU IKKE SVAR PÅ DET DU SØGTE?
Så kontakt os her 
Vi elsker nemlig at tale eller skrive med vores kunder!


De bedste feriehilsner

Henrik Tang, Stifter Mikkel Bloch, Direktør
Henrik Tang