FAQ - Ofte stillede spørgsmål

FIF! Se forslag til pakkeliste nederst på denne side.

Hvor finder jeg telefonnummeret på vores indkvartering?
- Dette fremgår af jeres voucher samt dokumentet Rejseinformationer.
- Telefonnummeret på Hapimag i Winterberg er: +4929818080 (dette er desværre noteret forkert på nogle vouchers).

Hvornår skal rejsen betales?
- Depositum betales ved bestilling.
- Restbeløb senest 60 dage før afrejse.

Hvad kan jeg betale med?
- Du kan betale med Dankort, VISA-kort og Mobilepay. Se mere og betal her
- Vi tager ikke imod betaling med Mastercard, Diners osv. da deres gebyrer simpelthen er alt for høje, og det er ikke rentabelt, hvis vi skal aflevere f.eks. 4% af rejsens pris til dem.
Nogle har en rejseforsikring via deres kredikort, men oftest er det ikke et krav, at rejsen skal være betalt med kreditkortet for, at forsikringen dækker. Ofte dækker forsikringen via kreditkortet alligevel, men tjek det med jeres bank.
Alternativt har man ofte også en rejseforsikring via f.eks. sin ulykkes- eller indbo-forsikring, så det slet ikke er nødvendigt at bruge den via kreditkortet. Tjek dette med jeres forsikringsselskab.

Modtager jeg en kvittering på min betaling?
- Hvis du laver en bankoverførsel, modtager du ikke en kvittering.
- Betaler du med f.eks. Dankort via hjemmesiden, modtager du automatisk en kvittering på din online-betaling. Tjek evt. uønsket mail, hvis du ikke har modtaget den.

Hvad koster det at afbestille?
- Se mere under vores rejsebetingelser her

Kan man bestille et gavekort?
- Ja, det kan man. Se mere her

Kan bekræftelsen/bookingen sendes til flere mailadresser?
- Nej, den kan kun sendes til én mailadresse, men du kan selvfølgelig videresende denne til resten af deltagerne.

Hvornår modtager vi de sidste rejsepapirer?
- Disse mailes senest ca. 7 dage før afrejse, men ofte tidligere.

Vi ankommer sent, efter kl. 18:00, hvad gør vi?
- Det er vigtigt, at I på selve ankomstdagen og inden kl. 18:00 ringer direkte til indkvarteringen, hvis I ankommer efter kl. 18. Så aftaltes det direkte med dem, hvor nøglen hentes.

Hvor står telefonnummeret på vores indkvartering?
- Dette fremgår af jeres bekræftelse og/eller Hotelvoucher.

Hvornår kan vi tjekke ind?
- Dette fremgår af jeres bekræftelse og/eller de sidste rejsepapirer, som I modtager senest ca. 7 dage før afrejse.

Hvornår skal vi tjekke ud?
- Dette fremgår af jeres bekræftelse og/eller de sidste rejsepapirer, som I modtager senest ca. 7 dage før afrejse.

Hvor afhenter vi nøglen?
- Dette fremgår af jeres bekræftelse og/eller de sidste rejsepapirer, , som I modtager senest ca. 7 dage før afrejse.

Er Skitour.dk medlem af Rejsegarantifonden?
Ja, Skitour.dk er et brand under Bloch Travel med rejsegarantifond-medlems-nr.: 2982.

Er der snegaranti?
- Nej, men på samtlige vores rejsemål har vi endnu ikke været ude for, at vi pga. manglende sne, har skullet refundere liftkort eller skileje.
Opdatering! D. 10/2/2020 har i i Willingen pga. storm for første gang nogensinde skulle refundere liftkort og skileje.

Kan jeg bestille skiskole, skileje og liftkort ved Skitour.dk?
- Ja, de fleste steder, når I også bestiller ophold ved os, men det afhænger af rejsemålet. Se nærmere under det enkelte rejsemål.

Der er fejl på min skilejebestilling, hvad gør jeg?
- Er der angivet en forkert størrelse eller lignende, så fortvivl ikke. Dette oplyser I blot ved afhentning, og så retter de det i forbindelse med den almindelige tilpasning. 

Der er noteret en forkert fødselsdato eller alder på et af vores dokumenter, hvad gør jeg?
- Er der noteret en forkert fødselsdato, så har dette ingen betydning. Det samme er gældende, hvis der ved en voksen er noteret en forkert alder, så har dette ingen betydning.

Nogle rejsedeltagere skal ikke stå på ski, men der er liftkort inkluderet, skal vi alligevel betale for liftkort?
- Nej, det skal I ikke. I forbindelse med booking, kan I i step 3 under "Tilkøb liftkort", vælge "Rabat ingen liftkort", og så fratrækkes et beløb for liftkort. I er også velkommen til at sende os en mail, efter bestilling, så hjælper vi gerne med det.

I nogle lejligheder, f.eks. Landal, er det muligt, med et ekstra mindre barn, udover det tilladte antal deltagere. Hvordan booker vi det?
Her er det vigtigt, at I ikke noterer det mindre barn, som een af de almindelige deltagere, da det ikke er muligt online, at booke mere end det normale tilladte antal.
Det ekstra mindre barn vælges derfor, i forbindelse med booking, under step 3 og "Tilkøb diverse". I er også velkommen til at kontakte os, så hjælper vi gerne.

Må vi medbringe en hund?
- Dette fremgår normalt af faktaboksen på den enkelte indkvartering. Hvis ikke det fremgår, så kontakt os. De fleste steder, hvor det er tilladt, er der et tillæg herfor, og det skal bestilles på forhånd, så indkvarteringen kan sikre den korrekte type værelse.

Har Skitour.dk en vagt-telefon?
Ja, vi har en telefon, hvor vi kan kontaktes døgnet rundt. Udenfor åbningstid oplyses dette telefonnummer på telefonsvareren, når man ringer til vores hovednummer +45 70602939.

Støtter Skitour.dk gode formål og hvordan får man et sponsorat?
Ja, vi støtter løbende gode formål og organisationer. Se mere her


Pakkeliste?
Se vores forslag til pakkeliste her:
- Pas
- Kørekort
- Registreringsattest (tag kun del 1 med).
- Du behøver ikke det røde og grønne kort til vores rejsemål.
- GPS
- Gule sikkerhedsveste
- Advarselstrekant
- Evt. Motorvejs-vignette/mærkat eller Miljømærkat.
- Småpenge til toiletterne på rastepladserne
- Det blå sygesikringskort
- Solbriller
- Skibriller/googles
- Evt. skiudstyr, hvis det ikke lejes.
- Skihjelm, og evt. rygskjold.
- Skitøj, bukser og jakke.
- Fleecetrøje
- Skiundertøj
- Skisokker
- Halsedisse
- Skihandsker
- Hue eller pandebånd
- Vinterstøvler
- Almindeligt tøj
- Toiletgrej (husk solcreme og læbepomade)
- Lader og evt. powerbank til mobiltelefonen.
- Evt. adapter
- Telefonnumre på din bank, læge og forsikring.
- Kamera. Mobiltelefonen er nogle gange følsom overfor kulde.
- Spil, f.eks. kort til hygge.
- iPad, læsestof og musik til køreturen.
- Øvrige tip: Tag billeder af jeres vigtige dokumenter såsom pas, rejseforsikring osv. Så har I billeder af disse, hvis I skulle miste dem. Det gør det noget nemmere i forhold til genudstedelse.

>